-
hangisine sahip olmak isterdiniz? doğuştan yetenekli olmayı mı? enstrüman hakimiyetini hırs yapabilip çok sağlam çalışabilip yapabilmeyimi?
-
enstrümanda yetenek olmazki hocam
ancak egzersiz eğitim ve inat ister
-
Yetenek olsa da bi yere kadar. İyi çalmak için sıkı çalışmak lazım.
-
ya stepgod ya hiç bi kouda fikrin doğru dürüst değil ve gelip bi de konu açmışsın böyle saçma konu mu olur ya ... bi adamın ritim yeteneği olur oke bateri yeteneği olmaz ... bi adamın melodi yeteneği olur yaratıcılığı olur gitar yeteneği diye bişe duymadım ben ... sen hemen kapat bu konuyu
-
demeye çalıştığım şeyi diyemediğim için herkesten özür diliyorum! demeye çalıştığım şey süper gitar çalıp farklılık yaratamayan, beste yapamayan.. ki bunun örnekleri çok fazla var süper davul çalıp diğer davulculardan hiç bi farkının olduğunu gösterememekten .tabi ki az çok enstruman hakimiyeti olan iinsanlardan bahsediyorum! yaratma konusunda hangisi belirleyici olur? grup müziği için virtiözlük mü gerekli yoksa yaratıcılık(yetenek)mi? umarım derdimi anlatabilmişimdir :)
-
yaratıcılık dediğimiz kısımda zaten otomatikolarak yetenek giriyo işin içinde. insanın içinde bişeyler olması giriyo. virtüozite de aynı şekilde bana kalırsa. önce yetenek gibi bi temelin olacak ki sen onun üzerine çalışarak pratik yaparak ekle çarp bişeler yap... grup müziği dediğimiz şey ise (en azından klasik müzikte böyle) virtüozitenin bağırarak sergilenmediği fakat tabi ki orda olduğu, ama asıl amacın ansamble balans gibi esasların eşitliğiyle ortaya çıktığı bişey. yani kişisel şov değil grup şov bir bakıma. aksi taktirde herkes solist gibi davransa müziğin amacı zaten sapmış olur, o müzik grup müziğinden çıkmış olur...
saygılar...
-
ikisi de lazım..
-
duruma göre değişir.bi yere gelebilmek için sıkı calışmak tabii ki her zaman gerekli ama bunu yapmayıp allah vergisi yetenekleriyle bişeyleri süper yapanlar da var.bunun dışında ne demişler %1 kabiliyet,%99 çalışma.ötesi biraz cepten yemek gibi...
-
ikisi de lazım..
katiliyorum..
<Mc Meltem>
-
ikiside arkadaşlar, yeteneği olmayan bi insanın kendini geliştirmesi çok zor, ama çok yetenekli olan insan da bunun farkında olup genelde az çalışır.. yaratıcılık zihinseldir, çok fazla pratiğe, kulağa ve aşırı müzik dinlemeye bakar, bu sayede kafanızda olan acı tatlı vs vs duyguları pratik+müzikal güdü şeklinde ortaya dökebilirsiniz buda farklılığa yol açar..