-
harun tekin in ilk yazısı...
naziler ekşi sözlük'te!
ekşi sözlük'le ilgili onlarca yazıdan biri bu. ama ciddi bir tehlikeye dikkat çekme amacı taşıyor. tehlike şu: dünyada ve türkiye'de türlü formlar altında yükselen faşizm, ekşi sözlük içinde de "ın". ve ekşi sözlük, nazizm'e yataklık yapmayı tercih ediyorsa, bunu sorgulamaya hakkımız vardır.
görebildiğim kadarıyla birtakım kişiler, kendilerine tolkien'in eserlerinden (veya benzer fantastik yapıtlardan) ve de nazilerden esinlenerek ırk ayrımını baz alan bir anlam dünyası kurmuşlar. lakaplarından (nick name) göndermelerine kadar öyle enteresan bir anlam dünyası ki bu, "kavgam" kitabının satışını tartışacağımıza burayı biraz deşsek çok enteresan sonuçlar elde edeceğiz. böyle demişken deşmemek olur mu, buyurunuz ufak bir incelemeye... inceleme altına alacağımız nickname "heinrich". örnek entry: "führer befehlt, wir folgen". bu cümlenin açık çevirisi, "führer (lider) emreder, biz uyarız." heinrich bu açık nazi propaganda cümlesi için şu duygulara yer vermiş: "führer'in ne demek olduğunu tam olarak kavrayamayan insanlar için cahilce saldırılan propaganda, gazlama cümlesi. führer, türkçe 'lider' anlamındadır. yani pekâla bir atatürk de, ismet paşa da, churchill de, bayan mitterand da führer olabilir. nasıl ingilizler 'leader' diyorlarsa almanlar da 'führer' demeyi tercih etmişlerdir. fakat hitlerin ardından başka führer olmadığı için ihale hitlere kalmıştır. bunu anlamak gerekir." 2. dünya savaşı'ndan kalma bir alman savaş uçağı olan messerschmitt bf109 ile ilgili olarak ise şöyle yazıyor heinrich: "sonunda, 1939 yılında birçok alman ace'ni zaferden zafere taşıyan olağanüstü güçlü 1050hp daimlerbenz motorlu 'emil' modeline geçilmiş ve büyük miktarlarda üretilmiştir." ve sıkı durun: "t versiyonu ise inşa halinde olan graf zeppelin uçak gemisi için geliştirilmiş fakat hiçbir zaman açık denizlerde bir albatros gibi uçabilme özgürlüğüne erişememiştir." şimdi "bunlar kendi başına hiçbir şey ifade etmiyor" derseniz, pekâlâ, o zaman heinrich için ne yazılmış, ona bakalım. anglachel lakaplı yazar şöyle demiş: "rsha 4. kısım bilgi üniversitesi sorumlusu ss hücum führeridir. dolapdere kampüsü henüz kalabalık değilken duvarlara ss yazmak gibi hobileri vardı bu insanın." şimdi üç soru kaldı. ss nedir? rsha nedir? ve bütün bunları "çocuklar şakalaşıyor" diye geçiştirmek mümkün müdür? kışkırtıcı bir soru daha: bu insanlardan biri veya birkaçı hukuk fakültesi öğrencisi olabilir mi?.. cevapların hepsi sözlükte var. bir kısmı şöyle: ss: nazilerin önce paramiliter, sonra resmi silahlı gücü, schutzstaffel. rsha: reichsicherheitshauptamt. ss içerisindeki en büyük organizasyon, modernize görüntüsüyle bir bakanlık. heinrich isminin ünlü nazi kumandanı himmler'den esinlenilerek koyulduğunu tahmin etmek de zor değil. amacımız cadı avı yapmak değil tabii ki. ayrıca belirtmeliyim ki, bu ifadelerin sansürlenmesinden yana da değilim. sadece, eğer üniversite öğrencileri arasında nazi değerlerine sahip çıkıp kendilerini elf zannederek postmodern dünyamıza derinlik katan tuhaf varlıklar varsa, bunların kendilerini açıkça ifade etmelerinden yanayım. çünkü giderek, doğal olarak ve maalesef yeni neslin kaotik zihinsel çöplüğü haline gelen ekşi sözlük'te faşist avına çıkmaktansa, dünyayı oradan bakarak anlama arzusunu, kimliğini saklamadan ifade eden gerçek insanlarla tartışmayı tercih ederim.
-
harun tekin in ilk yazısı...
ya kesinlikle haklı bence harun bi nickin arkasına sığınıp konuşmak çok kolay hem de kafadan millete çamur atmak çok basit ama sıkıysa gerçek kimlikleriyle konuşsunlar ayrıca ekşi sözlük yazarlarından hiç biri bence çamur attıkları kişilerden daha iyi işler başarmış kimseler değil sonuna kadar harun a hak veriyorum!!!!
-
harun tekin in ilk yazısı...
tamam haklı ama sonuçta ekşi sözlükte bi sınır yok.küfür serbest,ırkçılık serbest,fanatiklik serbest,faşistlik serbest (yanlış biliyorsam düzeltin).en azından yazılan yazılardan bu apaçık ortada.
nazi yanlısı(başka bi benzetme bulamadım) bi yazar var orda ama ekşi sözlükteki tek zararlı(kime göre,neye göre ayrı konu) düşüncelere sahip kişi o değildir mutlaka.şu an da 29713 tane yazar var ekşi sözlükte.bunların arasında ne gibi insanlar vardır siz düşünün.bence harun yazısında bir yazara nokta atış yapmasaydı daha iyi olurmuş.ekşi sözlüğün genel kötü yanlarından veya potansiyel tehlikelerinden bahsetseymiş.
-
harun tekin in ilk yazısı...
ya evet kural yok ama kural yok diye insanın kişiliğini insanlığını unutup birinin emek harcadığı bi işe çamur atması çok yanlış harun da bunu sölemiş bence
-
harun tekin in ilk yazısı...
öyle veya değil ama nasıl değiştirecek 30000 insanı?onun bahsettiği şeylerin zaten farkında yazarlar.bu durumda da harun un yaptığı ilgi toplamaktan başka birşey olmuyor tabi.ha ekşi sözlükten haberdan olmayıpta aktüel okuyan insanları bilgilendirmiş oldu orası doğru.ama böyle bi amacı vardıyse eğer dediğim gibi genel kötü yanlarından vs. bahsetmesi gerekirdi.
-
harun tekin in ilk yazısı...
ilgi toplamak gibi bi amacı olduğunu sanmıyorum çünkü o şu anda baya tutulan bi insan ayrıca evet yazarlar olayın farkında ama halkın bundan haberdar olması yani ne olduklarının ortaya çıkması onları rahatsız etmiş ki böyle bi eleştiri karşısında savunmaya değil direkt karşı tarafa çemkirmeye başlamışlar.
-
harun tekin in ilk yazısı...
açıkçası harun un kafasından tam olarak ne geçiceğini bilmek zor.
malum kendisi 'hayat ne güzel kuşlar böcekler ---> herken neden düşman' gibi bir tavır değişikliğiyle şu anda tutuluyor.o yüzden ben sadece bu kadarını söyleyebilirim.
aslında ekşi sözlükte de konuyla ilgili iyi yazılar var fakat üşendiğimden şimdi arayıp bulamıycam tekrar.
-
harun tekin in ilk yazısı...
mariadebonne(7.) ve chaton rouge(8.) nin yazdığı mesajlar hakkaten doğru yani elbette bu insanları değiştiremeyiz ama bu insanların daha çok halkın içine yaklaştırılması da yanlış bence o insanlara haklılarmış gibi davranınca onlar da kendilerini doğru buluyorlar.
-
harun tekin in ilk yazısı...
onların ekşi sözlük yazarı olması,haklı olduklarını göstermez.tamam onlar haklı olduklarını düşünüyo.ekşi sözlük bünyesinden çıkartılınca,fikirleri değişecek mi?
-
harun tekin in ilk yazısı...
DİPNOTTUR, ALDIRMAYIN, YORUM YAPMAYIN LÜTFEN... İLLA Kİ Bİ'ŞEY YAZMAK İSTEYENLER ÖZEL MESAJ ATABİLİR...
sadık 2005 model mor ve ötesi dinleyicisi değilim. onları savunmak gibi bir niyetim de yok yalnızca daha önce de aynı konuyla ilgili bi'şey söylenmişti o yüzden bunu paylaşma gereği duydum...
'hayat ne güzel kuşlar böcekler
dan kasıt, bahsi geçen şarkıda(Doğru Yanlış) hiçbir şeyin anlattıkları gibi olmadığıdır. Edebi sanatlarla aram pek iyi değildir artık mecaz-ı mürsel mi oluyor iğneleme teşbih mi oluyor bilemiyorum ama ben o şarkıyı dinlerken,
Kışlar soğuktur
Ama evsiz yok
Kimse takmaz... gibi sözlerle aslında kışları dışarda kalan evsizleri umursamadığımızı iğneleme yoluyla bana anlattıklarını hissediyorum. Canım cicimli, otlu böcekli bir şarkı değil bence... Tabi bir şarkıdan herkes kendine göre değişik anlamlar çıkarabilir de...
Teşekkürler...
__________________________
Sat Me Free!!!