Kapat
..yükleniyor..
Kapat
İşi müzik olanlar, işlerini GaRaJ'da tanıtıp, müzisyene ulaşıyorlar. GaRaJ rehberini inceleyin.

gitar re ye göre nası akort edilir?

  • _-MeTaLLiCa-_ • 27 Haziran 2005 23:08 • #475174
    yukardan aşağı
    E2--->en kalın tel
    A2
    D3
    G3
    B3
    E4
    normalde böyle ok de, gitarı bi de re ye göre akor ediyolar o zaman sıralama nasıl oluyor??
  • bigbooots • 27 Haziran 2005 23:17 • #475176
    reye göre akortlayınca noluyomuş??
  • fibonacci • 27 Haziran 2005 23:20 • #475178
    Re'ye göre akortlamak derken neyi kastediyorsunuz? Drop D? Double Drop D? D modal? D minor? D wahine, daha bilmediğim bir sürü Re akortlu sistem var. Hangisini istiyorsanız hepsinin sistemi farklı haliyle.
  • gitarr • 27 Haziran 2005 23:22 • #475180
    yaw normalin bi düşüğü işte ben de tam bilmiyorum en kalın tel D2 oluyo ama gerisini bilmiyorum.onu soruyo heralde
  • ibanetze • 28 Haziran 2005 00:19 • #475184
    bazı gitarlarda en üst teli reye çekmeye yarayan bi mekanizma oluyo reyle ilgili en yakın teori bu..(tom morellonun geliştirdiğibi tekniktir)böylece beşli akorlar tek parmakla basılabiliyo..tabi bi kaç tane daha var ama bence arkadaş bunu merak etmiştir..
  • bigbooots • 28 Haziran 2005 16:45 • #475306
    neyime lazım benim 5lilere tek parmakla basmak.. mutluyum ben bu halimle, karıştırmamak lazım ortalığı!!
  • bigbooots • 28 Haziran 2005 16:46 • #475308
    bazı şarkılar varmış, 1-2 telin akortunu bozup çalıyolarmış.. özelliği ne bunun bi de bunun bi ismi var mı müzikte??
  • Leprosy • 28 Haziran 2005 17:02 • #475311
    Bunu genelde vocale kolaylık olsun diye yaparlar.Albüm kayıtlarında mi den çalan gruplar konserlerde re ye inebiliyr.Metallica mesela.Vocal ince seslere inerken daha az zorluk çeksin diye yapılır.Ben pek tasvip etmem ama hemen her grup böyle yapıyor.Albüm kayıtlarında da re ile çalan gruplar vardır.Mesela Children Of Bodom.Demek o sesi seviyolarmış..
  • __betrola__ • 28 Haziran 2005 21:45 • #475378
    yanlış yere açmışsın konuyu
  • bum • 29 Haziran 2005 02:15 • #475430
    benim canim dostumun cok anlamli bi sozu vardir,hep derki si den gir fa dan cik...