Kapat
..yükleniyor..
Kapat
İşi müzik olanlar, işlerini GaRaJ'da tanıtıp, müzisyene ulaşıyorlar. GaRaJ rehberini inceleyin.

F#M akoru nasıl basarım? şema ile gösterirseniz sevinirim

  • manson_66 • 6 Temmuz 2006 19:21 • #503459
    bilen varsa sölesin lütfen acill.....
  • Serpent_King • 6 Temmuz 2006 20:12 • #503464
    euheuehu şimdi bak sana şema kasıyorum burda :) hiç anlamadığım bir iş olmasına rağmen.

    e -1---
    b -1---
    g -----
    d ---4-
    a ---3-
    e -1---

    (tireleri perde olarak düşünceksin ilginç bir tab oluyo ama idare et gerçi kerry king güzelinden yapmış)

    birinci perdeyi bare yapıyosun baştan aşağı 3 e yüzükle , 4 e de serçe parmağınla bas sanırım böyle.yanlışım varsa düzeltsin arkadşalar.
  • KerryKing • 7 Temmuz 2006 01:23 • #503494
    Fa diyez major mü istiyorsun minör mü dostum anlamadım M'yi büyük yazmışın da. Minörü kastettin belki de. İkisini de yazayım.

    E -2---
    B -2---
    G -2---
    D -4---
    A -4---
    E -2--- (Bu Fa diyez minör)

    E -2---
    B -2---
    G -3---
    D -4---
    A -4---
    E -2--- (Bu da Fa diyez major)

    Not: İkinci perdeye bare bas.
    En kolay yolu aslında Fa majorü biliyorsan onu bas ve bir perde yani yarım ses tize kaydır. O zaman Fa# major olur. Minörünü de istiyorsan iki numaralı parmağını kaldır, orta parmağını yani. Alsana Fa#minör. Yardımcı olabildiysem ne mutlu. İyi çalışmalar...
  • Single_FACTOR • 7 Temmuz 2006 03:11 • #503512
    ilaveten: yanlız sadece 2 şekilden ibaret değildir;Bu blok akorlar dışında; Drop2;D3;D2+4 metodunda 100 den fazla pozisyonu-çevrimi mevcuttur....
  • paradigm_shift • 7 Temmuz 2006 06:29 • #503518
    // fa# la# do# //
    sadece bu notalarla basabilirsin. "hayır! sol bemol/si bemol/re bemol ile de basabilirsin" diyen olursa inanma, ensesine tokat patlat. pratikte fa diyez majör de olsa, teoride sol bemol majördür. gereksiz bigiler ansiklopedine bunu DA ekle istedim.
  • Serpent_King • 7 Temmuz 2006 11:45 • #503527
    tab yazmayı bilmiyorum sadece çizilmesi gerektiği gibi çizmeme izin vermedi burası beceremedim zaten çizmeye çalıştıktan sonra o hale geldi :).kerry king doğrusunu yazmış.
  • KerryKing • 7 Temmuz 2006 12:56 • #503541
    aslında mi#, si# falan da vardır ama dar görüşler bunları kabul etmezler. halbuki örnek olarak bir minör dizinin armoniği veya melodiğinde bunlar karşımıza çıkar. tabi aslında takıntısı olmayan ve müzikte illaki bazı bilgilere körü körüne bağlanmayanlar kabul eder. velhasıl durumlar böyle, neyse :)
  • kkurt • 7 Temmuz 2006 13:22 • #503543
    [geyik modu on]
    pratikte fark yaratmayan teorileri(!) çok severim. "müzik teorisi" 'ndeki "teori" kelimesinin "teori" kavramı ile bir alakası olmadığını göstermek açısından güzel örnekler bunlar... (bknz. ilgili sözlükte "teori": test edilebilirliği (yani pratikte bir fark yaratabilme unsurunu) ön plana çıkartan bir kavramdır. yani teori, "test edilmiş, ve yapılan testler sonucunda bugüne kadar ayakta kalmış, ve bundan sonra da yapılabilecek testlerde doğruluğu ve yanlışlığı denenmeye devam edilebilecek" sağlam bir hipotezdir. "müzik teorisi"'indeki "teori" kelimesi ise "kitabi bilgi" anlamında kulağa hoş gelen içi boş bir laftır. (bknz. "hoş ve boş" tabirinin diğer uygulama alanları.)
    [geyik modu off]

    dağılın...
  • Serpent_King • 7 Temmuz 2006 18:08 • #503582
    hak verdim bu geyiğie.