Kapat
..yükleniyor..
Kapat
İşi müzik olanlar, işlerini GaRaJ'da tanıtıp, müzisyene ulaşıyorlar. GaRaJ rehberini inceleyin.

bir enstruman bile çalmasını bilmeyen insan müzik hakkında yorum yapabilir?

  • Ktulu • 23 Mayıs 2005 02:02 • #467738
    Ezik ( diğer bi deyişle: "lamer") :)

    Senin yaptığın müziği sadece bassçılar mı anlıyolar :)))

    Yaptığın müziğin insnlar tarafından anlaşılmasını istemiyosan ya da müzikten anlamadığını düşündüğün insanlara müziğini dinletmek istiyosan sana şunu sorarım:

    "O zaman popçulardan farkın ne?"
  • MeDuSa_62 • 23 Mayıs 2005 02:05 • #467739
    Ezik ( diğer bi deyişle:

    +10000000000000

    hadi bakalım ne???
  • Ktulu • 23 Mayıs 2005 02:14 • #467740
    Ezik ( diğer bi deyişle:

    Ezikliğini bi kenara bırakıp bi de normal bi cevap veriyim:

    Şu anda dolaştığın websitesinin yapılma aşamalarını, PHP kodlamalarını, kaynak kodunu, menülere tıkladığında çalışan JavaScript kodlarını ve bunların çalışma mantıklarını, döngüleri, fonksiyonları, değişken türlerini vs. vs.... bilmek zorunda olmadan nasıl bu sitede dolaşıp zevk alabliyosan ve ihtiyacını karşılıyabiliyosan; yani webde dolaşman için programcı olmana gerek yoksa, "garajda soldaki menüye basınca şu açılsa daha güzel olurdu" diyebiliyosan; müzik için de: "şu riff şurda díìl burda girseydi, ya da davulcu şurda twin atsaydı" şeklinde konuşabilirsin.

    Yani:

    Müziği anlamak, eleştirmek ve ondan faydalanmak için de müzisyen olman gerekmez !!!

    Böyle aptalca bi teoriyi ortaya attığın için de seninle gurur duyucak binlerce garaj üyesi var burda :)
  • karete • 23 Mayıs 2005 02:16 • #467741
    Ezik ( diğer bi deyişle:

    ben müzik yapıcam onu sadece müzisyenler dinliycekse hiç yapmam zaten .) ama eleştirmek farklı bişey
  • Ktulu • 23 Mayıs 2005 02:17 • #467742
    Ezik ( diğer bi deyişle:

    Yukarda demişim ki:
    "O zaman popçulardan farkın ne?"


    Ama özür dilerim ya şimdi bütün popçuların da pop müzik yapması lazım :P
  • MeDuSa_62 • 23 Mayıs 2005 02:24 • #467744
    Ezik ( diğer bi deyişle:

    Müziği anlamak, eleştirmek ve ondan faydalanmak için de müzisyen olman gerekmez !!!

    Böyle aptalca bi teoriyi ortaya attığın için de seninle gurur duyucak binlerce garaj üyesi var burda :)


    nıhahayt!! naber???



    garaj seninle gurur duyuyor!!:Pp...

    bize şöyle gusel bi bass solosu atsana:)..hani zordur..biliosun yani..bişi çalamayn bunu farkedemez..kıtın tekdir(senin anlatmak istediğinim en açığı) yani...:P

    yanlış düşünüyorsun arkadaşım..işin sırrı bişi çalmakta değildir...
    anlmaya çalışan "insan" istedikten sonra herşeyi kavrayabilir..
  • Ktulu • 23 Mayıs 2005 02:34 • #467745
    Ezik ( diğer bi deyişle:

    Ya o kadar salak bi topic ki insanın yazdıkça aklına başka başka şeyler geliyo :)

    Bi örnek vermek istedi şimdi de canım:

    Öyle virtüözler var ki... Adam hızlı çalmaktan başka hiçbişey yapmıyo... Ama bi Satriani var ki, sadece solo atarak ağlatabiliyo insanı... Ne bi sz gerek var ne başka bişeye... Diğerlerinin yaptıklarını lead gitarist olmadığım için anlamadığımı falan da sanmıyorum.

    Melih Gökçek'in tabiriyle:

    "Sı.arım öyle sanatın içine!" :D

    (Böyle değildi ama değiştirdim işte daha orijinal oldu :))
  • snown • 23 Mayıs 2005 02:52 • #467748
    Ezik ( diğer bi deyişle:

    birinci öncelikle müzik denen olgu insan denen varlığın dünyaya gelişiyle başlamıştır ve unutmayalım ses teli denen bir organın vardır ki asla arızadan sonra tamire ihtiyacı yoktur kendi akorunu kendi yapar...ve şunuda söyleyeyim aletler hiç bir şeydir..eğer o alete onları yaptıran ve hisseden eller ve nefes olamasa..birde vokal herşeyin üstündedir bence sen insanların sesleri ile neler yaptığını duymak için bizim ile biraz beatbox yapmayı dene dünyada en iyi gitarların bile sesini bastıran sesler vardır..

    vokal öyle bir anda öyle bir nağme ile parçaya girer ki klasik müzikte bile opera nın oluşmasının nedeni açıkça ortaya çıkar yanlızca müzik açıklama yapamaz insanlara ses telleri ile ulaşma olmadıktan sonra...
  • HayalPerest • 23 Mayıs 2005 08:21 • #467751
    bu teoriyle solistlerin de müzikten anlamadığı sonucu çıkar yanılmıyorsam...
  • MeDuSa_62 • 23 Mayıs 2005 10:18 • #467758
    evt aynen öyle..

    ama bana sorarsan gruptaki en zor iş vokallere düşüyor