-
Ezik ( diğer bi deyişle: "lamer") :)
Senin yaptığın müziği sadece bassçılar mı anlıyolar :)))
Yaptığın müziğin insnlar tarafından anlaşılmasını istemiyosan ya da müzikten anlamadığını düşündüğün insanlara müziğini dinletmek istiyosan sana şunu sorarım:
"O zaman popçulardan farkın ne?"
-
Ezik ( diğer bi deyişle:
+10000000000000
hadi bakalım ne???
-
Ezik ( diğer bi deyişle:
Ezikliğini bi kenara bırakıp bi de normal bi cevap veriyim:
Şu anda dolaştığın websitesinin yapılma aşamalarını, PHP kodlamalarını, kaynak kodunu, menülere tıkladığında çalışan JavaScript kodlarını ve bunların çalışma mantıklarını, döngüleri, fonksiyonları, değişken türlerini vs. vs.... bilmek zorunda olmadan nasıl bu sitede dolaşıp zevk alabliyosan ve ihtiyacını karşılıyabiliyosan; yani webde dolaşman için programcı olmana gerek yoksa, "garajda soldaki menüye basınca şu açılsa daha güzel olurdu" diyebiliyosan; müzik için de: "şu riff şurda díìl burda girseydi, ya da davulcu şurda twin atsaydı" şeklinde konuşabilirsin.
Yani:
Müziği anlamak, eleştirmek ve ondan faydalanmak için de müzisyen olman gerekmez !!!
Böyle aptalca bi teoriyi ortaya attığın için de seninle gurur duyucak binlerce garaj üyesi var burda :)
-
Ezik ( diğer bi deyişle:
ben müzik yapıcam onu sadece müzisyenler dinliycekse hiç yapmam zaten .) ama eleştirmek farklı bişey
-
Ezik ( diğer bi deyişle:
Yukarda demişim ki:
"O zaman popçulardan farkın ne?"
Ama özür dilerim ya şimdi bütün popçuların da pop müzik yapması lazım :P
-
Ezik ( diğer bi deyişle:
Müziği anlamak, eleştirmek ve ondan faydalanmak için de müzisyen olman gerekmez !!!
Böyle aptalca bi teoriyi ortaya attığın için de seninle gurur duyucak binlerce garaj üyesi var burda :)
nıhahayt!! naber???
garaj seninle gurur duyuyor!!:Pp...
bize şöyle gusel bi bass solosu atsana:)..hani zordur..biliosun yani..bişi çalamayn bunu farkedemez..kıtın tekdir(senin anlatmak istediğinim en açığı) yani...:P
yanlış düşünüyorsun arkadaşım..işin sırrı bişi çalmakta değildir...
anlmaya çalışan "insan" istedikten sonra herşeyi kavrayabilir..
-
Ezik ( diğer bi deyişle:
Ya o kadar salak bi topic ki insanın yazdıkça aklına başka başka şeyler geliyo :)
Bi örnek vermek istedi şimdi de canım:
Öyle virtüözler var ki... Adam hızlı çalmaktan başka hiçbişey yapmıyo... Ama bi Satriani var ki, sadece solo atarak ağlatabiliyo insanı... Ne bi sz gerek var ne başka bişeye... Diğerlerinin yaptıklarını lead gitarist olmadığım için anlamadığımı falan da sanmıyorum.
Melih Gökçek'in tabiriyle:
"Sı.arım öyle sanatın içine!" :D
(Böyle değildi ama değiştirdim işte daha orijinal oldu :))
-
Ezik ( diğer bi deyişle:
birinci öncelikle müzik denen olgu insan denen varlığın dünyaya gelişiyle başlamıştır ve unutmayalım ses teli denen bir organın vardır ki asla arızadan sonra tamire ihtiyacı yoktur kendi akorunu kendi yapar...ve şunuda söyleyeyim aletler hiç bir şeydir..eğer o alete onları yaptıran ve hisseden eller ve nefes olamasa..birde vokal herşeyin üstündedir bence sen insanların sesleri ile neler yaptığını duymak için bizim ile biraz beatbox yapmayı dene dünyada en iyi gitarların bile sesini bastıran sesler vardır..
vokal öyle bir anda öyle bir nağme ile parçaya girer ki klasik müzikte bile opera nın oluşmasının nedeni açıkça ortaya çıkar yanlızca müzik açıklama yapamaz insanlara ses telleri ile ulaşma olmadıktan sonra...
-
bu teoriyle solistlerin de müzikten anlamadığı sonucu çıkar yanılmıyorsam...
-
evt aynen öyle..
ama bana sorarsan gruptaki en zor iş vokallere düşüyor