-
dogru cikmasın ama cover'i yapılabilir:)
-
olay aslında basit. 70'li yıllarda metal dinleyicisi baskındı abd'de ve metal gelişti. şu an sen metal dinlemek istediğinde metalin nisbeten çok yapıldığı yerdekileri dinliyosun. bu da abd, ing. falan oluyo. bu ülkede metal yapan kaç kişi var ki etkili olsun? bizimkilerin dünya çapında dinlenmesinin iki yolu var:
1. bir yabancının bizimkileri dinlemesi için sayısının nisbeten etkili olması lazım. kaliteli metal yapan sayısı çok olmalı. tabi ki popüler kültürün şarkıcılarıyla yarışamazlar.
2. farklı bişey sunmak gerek. etnik ögeleri bol bol bulunduran bişeyler, onlarda olmayan bişeyler.
ikinci yol daha kolay ve etkili. diğerinde ise bizi sallamama ihtimalleri halen çok yüksek. tereciye tere satmış olduğumuz için, bizi taklitçi gördükleri için.
şu uzun saç ve satanistliğe gelince, ben de kızıyorum bu önyargıya ama bi de gerçek var. ucube kılıklı, ceset makyajlı kızlar ortalıkta dolaştıkça adamlar ürker. bu da doğaldır. biraz daha normal giyinmek, normal görünmek bu sorunu çözecektir sanırım. bi de bu ülkenin kültürüne yaklaşan bir müzikle sorun rahat aşılır. Hep Barış Manço'yu örnek veririm. uzun saçlıydı (hem de 40 sene önce bile), hem farklı müzik yapıyodu ama dışlanmadı. Çünkü sempatikti, anadolu kültürüne çok yakındı ve absürtlükler yapmadı (sahne kıyafetleri hariç). biz insanlardan kendimizi ayrı tutarsak onlar da bize düşman olur.
-
olay aslında basit. 70'li yıllarda metal dinleyicisi baskındı abd'de ve metal gelişti. şu an sen metal dinlemek istediğinde metalin nisbeten çok yapıldığı yerdekileri dinliyosun. bu da abd, ing. falan oluyo. bu ülkede metal yapan kaç kişi var ki etkili olsun? bizimkilerin dünya çapında dinlenmesinin iki yolu var:
1. bir yabancının bizimkileri dinlemesi için sayısının nisbeten etkili olması lazım. kaliteli metal yapan sayısı çok olmalı. tabi ki popüler kültürün şarkıcılarıyla yarışamazlar.
2. farklı bişey sunmak gerek. etnik ögeleri bol bol bulunduran bişeyler, onlarda olmayan bişeyler.
ikinci yol daha kolay ve etkili. diğerinde ise bizi sallamama ihtimalleri halen çok yüksek. tereciye tere satmış olduğumuz için, bizi taklitçi gördükleri için.
şu uzun saç ve satanistliğe gelince, ben de kızıyorum bu önyargıya ama bi de gerçek var. ucube kılıklı, ceset makyajlı kızlar ortalıkta dolaştıkça adamlar ürker. bu da doğaldır. biraz daha normal giyinmek, normal görünmek bu sorunu çözecektir sanırım. bi de bu ülkenin kültürüne yaklaşan bir müzikle sorun rahat aşılır. Hep Barış Manço'yu örnek veririm. uzun saçlıydı (hem de 40 sene önce bile), hem farklı müzik yapıyodu ama dışlanmadı. Çünkü sempatikti, anadolu kültürüne çok yakındı ve absürtlükler yapmadı (sahne kıyafetleri hariç). biz insanlardan kendimizi ayrı tutarsak onlar da bize düşman olur.
-
Ben metalin nispeten çok yapıldığı yerlerdeki müzik olayını pek sevmiyen biriyim.Çünkü artık thrash grupları thrash core , hard core gibi türlere yöneldiler ve fazlasıyla ticari kaygı taşıyan gruplar haline geldiler.Daha çok avrupada , kuzey ülkelerinde yapılan speed thrash , viking metal gibi türleri severek dinliyorum ki bu bahsettiğim türler kendilerine has özellikler taşıyor.
Batı müziğinde olmayan şey bizim müziğimizde ve doğu müziğinde olan tek sesin duygusallığıdır.Zaten Anadolu Rock ve metalde bu duygusallaık kullanılabilir.Önemli olan farklı bir enstruman kullanmak diğil.Zaten bir enstruman bir millete mal olmuş ve o millete aittir şeklinde düşünmüyorum.Müziğinde farklı şeyler yapmak isteyen örneğin bir yanni çok farklı sentezler üzerinde duruyor.Evet türk halk müziği şu şu şu esntrumanlarla , klasik müzik de şu şu esntrumanlarla ve heavy metal de gitar davul ve basla yapılır.İçine serpiştirilen esntrumanlarda olaya renk katar bknz pentagram - ney ilişkisi.
Ve barış manço nun yaptığı şeye tam olarak anadolu rock filan diyemeyiz çünkü kendine has çok kaliteli işler yaptığı için barış manço olarak anıldı ve anılıyo.Önemli olan işi kaliteli yapmak ve her sanat dalında olduğu gibi taklit etmemek , zaten olan bir eser varken benzerini yapıp çalmanın ve albüm çıkarmanın ne alemi var ? tüketim amaçlı piyasa albümünden ne farkı var ? yok ...
-
bu konuda yannış düşünüyosun. grup albümden önce daılma kararı almış. zaten konu kurban şu grup bu grup değil. gerçi evet nerdeyse bu şansa en yakın gruptu türkiyede ama :(
-
ya nereye açılıyo baksana... biraz önce cem köksalın şu manowar dan önceki olaylı videosunu izledim. adam sonuna kadar haklı. ama gel görki başka bi forumda bizim insanımız cem köksal gibi bi adamı aşşalıyo. bunun olması için önce (türkiye için konuşuyorum amerika falan diyil zaten onnar ne yapsa aazımız açık izleriz o ayrı) bu adamların bu ülkede benimsenmesi gerekiyo. soora da prodüksiyon tabi. adamlar manyak prodüksiyon yapıyolar para harcıyolar. e sen şimdi dışarıya açılmak istediğinde adam önce ülkende kaç satmışsın ona bakıyo haliyle ona göre para harcıcak adam. e sen de bööyle onu bunu destekleyip bizim insnımızı aşşalarsan olacaa bu. arkadaşın dediği gibi anathema demiş ya "ülkemizde bu kadar sevilmiyoruz" doordur ve olayın özüdür yani.
-
Olayın özü o aslında ama kimse cem köksalı sevmek zorunda diğil , çünkü ben bu piyasada onun kadar meşhur olmayan ama harika gitar çalan , çok kaliteli gitar okullarını bitirmiş insanlar olduğunu biliyorum , bunlar cem köksal dan daha iyi ve daha yaratıcı çalan insanlar bence.Ne olursa olsun önce mütevazi olunmalı tamam haklı sesin kısılması çok mantıksız bi durum , neden o derece bir ekipman kurulmuyor sahneye ? tüm grupları kaldıracak ? ondan mı bundan mı bilemiyorum ama çok rezil çaldı ayrıca sahnede , gitarı ayarsızdı yani çok ince seslerde tel frete çarpıp zıng zıng ediyodu çok net duyuldu.
Ama tabi türkiyede öyle bi adam olması ve o tarz müzik yapması açısından güzel bi durum devam etsin elbette.