-
klasik gitar nasıl çalınır?
ben klasik gitarla başladım , klasik müzikle.o söylediğin hiç bir şeyi yaşamadım , parmaklarım dolanmadı elektro gitarın sapına.tam tersi daha rahat geldi bana elektro gitar daha basit geldi.elbette ki yüksek gain daha itinalı davranmayı gerektiriyo ancak klasik gitarda o saçma sapan arpejlerin nasıl temiz yapılması gerektiği hakkında bir fikrin yok sanırım.paco de lucia gibi adamlar senin elektro gitarda yaptığından çok daha zor şeyleri yapıyorlar apoyando ile bilmiyorum hiç izledin mi ? elektro gitarda ayrıca klasik müzik eserlerini çalamazsın diye düşünüyorum.elektro gitarda çünkü apoyando yapamazsın rahatça klasik gitarda olduğu gibi.ince çelik tellerle olcak bişey diğil zaten bu.
aradaki tek büyük fark elektro gitarın pena ile çalınması.ancak kkurt un da bahsettiği üzere bizim anlatmaya çalıştığımız şey olayın mekaniği , kasla bir süre çalışmayla halledilebilecek iş diğil.bizim anlatmak istediğimiz müzik teorisi.senin belki ismini vereceğin bir çok grubun gitaristi klasik müzik eğitimi alarak başlıyorlar bu işe.şu anda aklıma gelenler mesela jeff waters (annihilator) , michael romeo (symphon-x) bu insanlar klasik müzik klasik gitarıyla başlamışlar örneğin ve bunların müziklerine nasıl yansıdığını görebiliyoruz.
-
akustik gitar
ben akustikle başaldım ve çok yararrını gördüm...tell,klavye benzerligi çok işe yaradı.....solo ve ritim atmada elektro geçerken pek zorluk çekmezsin...
-
selam ya bende gitara yeni başladım ama genellikle herkes önce klasikten başlamamı söylediler ben klasikle başladım sonra elektroya geçmeyi düşünüyorum bir de notaları öğrenince gerisinin kolay olduğunu söylüyorlar hadi sana başarılar...
-
guitar pro programını indirmen lazım önce ki zaten guitar proda üstte tab altında nota şeklindedir. diğer türlü ulaşabileceğin sadece tab-akor olucaktır. ayrıca doğruluğunu da yazılı parçayı dinleyerek anlayabilirsin..
-
klasik gitar nasıl çalınır?
öncelikle klasik müzik dinleyen biriyim ki dinlediğim metal gruplarıda haggard gibi oldukça yoğun bir klasik müzik içeren gruplardır. her neyse. orda konu şarkının güzel olup olmaması değildi mesajı daha iyi oku derim. orda göstermek istediğim klavye ile neler yapılabileceğiydi. yoksa şarkı güzelmiş kötüymüş bunu salla. sonucunda; De gustibus et coloribus non est disputandum. - Zevkler ve renkler tartışılmaz. bu nedenle bu şarkıyı eleştir gibi bir şey söylemedim. dediğim gibi orda göstermek istediğim klavyenin ne kadar önemli ve üstün bir ensturman olduğuydu ki orda tek bir klavye bütün bir senfoni orkestrasını cebinden çıkardığı için özellikle tercih ettim. her neyse..
ayrıca klasik müzik illa klasik gitarla yapılır diye bir kural yok. her ensturman ayrıdır ve birbirinden bağımsızdır. elektro gitarla klasik gitar gibi ki gerçekten çok farklı ensturmanlar. bu arkadaşımız belki klasik gitarda ki klasik besteleri bi asturias olsun bi romance olsun ve ya bi milonga olsun bu tür eserleri ve buna benzer eserleri icra etmek istemeyecek öğrenmek istemeyek. ben mesela istememiş ve haz da almamıştım. bu klasik müziği sevmediğim anlamına mı gelir? elbette hayır. sevdiğim klasikler çok daha farklıdır.
her neyse bu yardım isteyen arkaşım son olarak diyeceğim illa klasikle başlamak gibi bir zorunluluğun yok. sana evet ekstradan bir çok şey kazandırabilir ama amacın elektroysa ve müzik zevklerin de uymuyorsa gitardan soğutada bilir.
haaa birde şu videoyu ekleyim ayrıca bir cevabı olsun "elektro klasiğin"
http://video.google.com/videoplay?docid=-7638214241718311132&q=Children+of+Bodom
-
klasik gitar nasıl çalınır?
verdiğin video elektro gitar ile klasik müzik eserini çalmak.ne ilgisi var "yapmak" ile anlamadım ki alexi bu konuda tam bir malozdur aslında.daha önce kendisi de şarkılarında orta çağ melodilerini arakladığını itiraf etmiştir.çok iyi gitarist o ayrı.
klasik müzik örneğin synthiseizerla yapılmaz :) çünkü adı üstünde klasik müzik o :) "klasik" kelimesinin altını çizelim istersen.her enstrumanla nasıl yapılabilir yahu biraz mantıklı olalım.
gitarı bu şekilde çalmak isteyip istememesi önemli diğil.önemli olan bu işi akademik şekilde nasıl öğrettiklerini örnek almak.sen ister sev ister sevme şimdi konservatuarda olsan örneğin sevmediğin milyarlarca şeye çalışıcaksın bütün gün :) sonucunda öğreniceksin.ha öğrendikten sonra geliştirirsin kendini.o ayrı.sonuçta öğrenmek esas olan müziği.istar piyano , ister arp , istersen de keman çal farketmez.ancak akustik gitarla sana konservatuardaki gibi "batı müziği" dersi verecek insan düşünemiyorum.o yüzdendir ki yaygın olarak piyano kullanılıyor konservatuarda derslerde...