Kapat
..yükleniyor..
Kapat
İşi müzik olanlar, işlerini GaRaJ'da tanıtıp, müzisyene ulaşıyorlar. GaRaJ rehberini inceleyin.

bi enstrüman çalmak için yetenek mi gerekir,çok çalışmak mı??

  • lifeandguitar • 29 Nisan 2006 00:02 • #497795
    bence yetenek ya da çalışmak değil olay.müzikal zeka diye bişey var.o bizim uslübümüz demek.örneğin insan ilişkilerinde çok başarılısın ya da çok başarısız.birşeyi çok seversin ya da sevmezsin.karizmatiksin(bu karizma fikir güzelliği demek)ya da krosun..işte bunların hepsi birer müzikal-daha doğru deyişle- sanatsal zekayı oluşturuyor.yani bir kişi eğer yetenekliyse yeteneğinin gelip tıkandığı bir yer vardır.çok azimlidir ama azminin bittiği bir yeri vardır.ama sahiden inançlıysa ve de sanatsal bir zekaya sahipse o kişi için kurduğumuz cümleler olumsuz bitmez genellikle.çünkü onlar kendileriyle yarışırlar.kendi beyinsel nitelikleriyle.onları birer hamur gibi yoğururlar beyinlerini..tüm hayat boyu öğrenmek ve keşfetmek bitmez o beyinlerde.ve söyleyebileceleri çoğu şeyi söyleyemeden göçüp giderler bu dünyadan..notalarının ve yapmak isteyip yapamadıklarının cumhuriyetine:)
  • Necrophilliac • 29 Nisan 2006 00:05 • #497796
    arkadaşlar,elinizde bi odun yokken,onu nasıl yontabilirsiniz ?

    Yetenek ne tür bir şeyki?Elle tutulmaz, gözle görülmez, şimdi çıkıpta yetenekli ile yeteneksizi ayırt etmeliyiz demek saçma biraz.Yetenek aslında çocukluktan gelen bir şey, kulağınız melodileri ne kadar çabuk kavrıyorsa o kadar yeteneklisinizdir.Ama başka bir şeyde varki ona "Ritm kulağı" denir, eğer bu yoksa senden hiçbir şey olmaz.Parmakların çok gelişmiştir, çok iyi sololar falan atıyosundur ama bir şarkıyı kulaktan çıkaramazsın.Olmaz yani, beceremezsin, çünkü ritmini oturtamazsın kafanda.Ha çaba ve azimle bu sorununda üstesinden gelirsin.
  • dexter_holland • 29 Nisan 2006 00:41 • #497799
    Yetenek = enstürman çalabilme becerisi anlamına gelir müzikte. Enstürmanınıza hakim olmak için ciddi bir şekilde yetenekli olmanız gerekir. Çok yetenekli, mutlak kulağa sahip insanlarının günde en az 9 saat çalıştıkları göz önüne alınınca... Üzgünüm ama yeteneğiniz yoksa müzikte pek şansınız yoktur. Ama nedense eline elektro gitar almış, bir iki tane metal grubunun şarkılarını barlarda çalan gençlerimiz kendilerini yetenekli sanıp havalara giriyorlar. Ayıp ama, bizimle aynı kefeye koymamaları gerekiyor kendilerinin (=P da yapalım da hemen kızmasınlar)
  • violoncellist • 29 Nisan 2006 09:48 • #497803
    Yetenek = enstürman çalabilme becerisi anlamına gelir müzikte.


    müzik sadece enstruman çalabilmek değildir.. kompozisyon bölümü vardır, şeflik vardır, müzikoloji vardır, şan bölümü vardır... yetenek=müziği anlayıp,kavrayıp kabiliyetinin bu dallardan hangisine en uygun olduğunu keşfedip onun üzerine yoğunlaşmaktır.. enstruman çalarak müziğe başlayıp müzikolog olan, kompozitör olan birsürü insan var. ya da enstruman çalmakla işe başlayıp en sonunda soluğu turizm otelcilik veya puanı orta seviyeli herhangi bir bölümde alan :)

    Çok yetenekli, mutlak kulağa sahip insanlarının günde en az 9 saat çalıştıkları göz önüne alınınca... Üzgünüm ama yeteneğiniz yoksa müzikte pek şansınız yoktur. Ama nedense eline elektro gitar almış, bir iki tane metal grubunun şarkılarını barlarda çalan gençlerimiz kendilerini yetenekli sanıp havalara giriyorlar. Ayıp ama, bizimle aynı kefeye koymamaları gerekiyor kendilerinin (=P da yapalım da hemen kızmasınlar)

    kesinlikle katılıyorum. müzik öylekolay birşey değil arkadaşlar. ne yazık ki sanıldığı gibi iki akor basmayı bilen gitarist ya da kemanıyla iki 'macun çeken(!)' kemancı olmuyor.. önce kesinlikle yetenek lazım. yetenek bu işin temeli ve çalışmayla inşaatı kurmak gerekiyor. ne kadar karşı çıkılırsa, reddedilirse edilsin, durum böyle.. üzgünüm :)

    saygılar...
  • dexter_holland • 29 Nisan 2006 12:37 • #497809
    violoncellist, ben besteci olmak için yetenekten daha önemli şeylerin olduğuna inanıyorum. En başta zeki olmak, duygusal olmak gerekiyor. Birşeyler hissetmeyen bir insan beste yapamaz bence. Yapsa da iyi bir beste olmaz. Sanat bu sonuçta. Hobarey denilerek yapılmıyor.Enstürman çalmak derken, haklısın fazla kısıtladım.

    Bir de ne kadar doğru bilmiyorum ama bildiğiniz gibi müzik zekası ve matematiksel zeka çok yakın şeyler birbirine. Bu yüzden matematiğiniz pek iyi değilse iyi müzisyen olmanız pek olanaklı gözükmüyor diyenler var. Hatta Moskova Üniversitesi'nde matematik becerilerini de ölçüyorlarmış sınava girecek öğrencilerin, duyduğuma göre.
  • kötükedi • 29 Nisan 2006 17:08 • #497819
    bende violencellist e katılıyorum..yetenek şart..hani yetenek olmadan da cook ugrasarak bişeyler calınabilir ama sanat niteliği tasımaz bence.yani ruhu olmaz..ama istediğin kadar da yetenekli ol.çalışmadan kesinlikle ortaya cıkmaz yetenek................saygılar.................
  • dimmuborgirfan • 30 Haziran 2006 14:20 • #502656
    Ben piyano ve elektrogitar çalıyorum.Bu iş sabır,çalışmak,dikkat,titizlik gerektirir.Tamam müzik kulağı ve yeteneğe de sahip olmak gerekir ama çalışmadıktan sonra nereye kadar...Bu işi yapamıyorum diye bırakmak da olmaz.Süper çalmak ta gerekmiyor ama başladığın bir işe canla başla çalışarak sonuna kadar devam ettirmelisin.
  • byrm_89 • 10 Temmuz 2006 19:31 • #504017
    2side
  • rock in rio • 13 Temmuz 2006 16:43 • #504452
    bence öncelikle yetenek olması lazım sonra çalışmak tabi burda istekte çok önemli bi faktör bunu da unutmamk olmaz yani birbirinden ayrılmazlar hepsinin olması lazım
  • opeth_hur • 13 Temmuz 2006 18:06 • #504496
    kursa gidersin babalar gibi çalarsın ama yaptığın müzikler ruhsuz olabilir.yetenek ve çok çalışmak lazım...müzik işinde bunlar bibirini tamalayan unsurlardır.çalmak için çalacaksan git bir kursa 2 senede babalar gibi çal enstürmanını...