-
Valla şoklardayım, abi tebrik ederim yazdıklarından dolayı! garajda nesli tükenmekte olan adamlardansın, mantıklı laf edene pek az rastlıyorum bu forumda... Herkesin amerikan malları tükettiği, yabancı dil olarak ingilizceye özendiği ve türkçeyi katlettiği, her alanda öz kültürün kaybedildiği bir toplumda, belli bir kesimi amerikan özentisi diye yargılamak ve suçlamak ne kadar mantıklı ve sağlıklı bir düşünce yapısı önce onu düşünüp sonra bu başlığı açsaydın be HELLS BELLS!!!(sözüm sadece sana değil senin gibi düşünen herkese!!)
-
aslında hepimiz özentiyiz... belki farkında değiliz!
bakın hepimiz müzik birimi altında müzik zevklerimiz tartısıp bunları tartmaya karsı tarafa üstünlük sağlamaya çalsıyoruz..
yani bir yer kapma bir öne çıkma mücadelesi..
böyle düsündüğümüz taktirde kendimizi farklı gösterme çabası devreye giriyor ve oldugumuzda farklı izlenimler veriyoruz...
her ne kadar ugrassakta bizim özümüzü temsil etmeyen her sey özentiliktir çünkü yaptıgımız hareketlerden giyindiğimiz giysilere, takındıgımız kişilikten konusma tarzımaza kadar hep batılılasma örnekleri veriyoruz...
bu durumda özntiliği tartısmaya gerek yok kimin özntiliğinin daha fazla olduguna tartısmaya gerek var!!!
-
yaw adamın kültür bakanlığı çalışmıyor.büyüklerinden onu görmüş o da öyle yapıyor.sallayın ya bırakın bunları tartışmayı..özensin ne olacakki yarın bi gün hayatın içine girince unutucaklar hepsini..ekmek peşine düşünce..şimdi para cepte çoluk yok çocuk yok böyle har vurup harman savuruyor yok pionner yok şu teyp..boşverin aman ya konuşmaya değmez...siz hiç türkiyede 30 yaş üstü rap ci gördünüzmü..rap müzik türkiye ye gireli 10 seneyi geçiyor hatırladığım kadarıyla..ama 30 un üstünde rapçi yok değilmi...ekmek derdinde millet :))...ama rock öylemi..90 yaşında bile dinleyeni var.neyse konu bu değildi...
-
özentilik genelde ergenlik çağındaki gençlerde görülüyor kanımca. ve bu normal bişey kişilik oturtmaya çalısıyorlar. bir yerlere tutunmaya çalışıyorlar. valla çok bilmiş filan demeyin sene boyunca sadece bitane psikoloji dersi dinliyeyim dedim o da bu konuya denk geldi.
hem arkadaşlar KerryKing 'in de dediği gibi objektif olun. bizler de amerikan müziği dinliyoruz. sırf onlar rap dinliyorlar diye mi özenti oluyorlar. bizler rock'ını dinliyoruz diye özenti olmuyoruz değil mi? yapmayın Allah aşkına geçin artık ya..
-
budur abi agzına saglık
-
rak müzik dinlerler. amerikan işidir
-
amerikan ozentisi ne yahu istesekte istemesekte amerikanın etkisi altında kalmıs bi haldeyiz nickime bakın kendi nicklerinize bakın ama bu ozenti oldugumuz anlamınada gelmez
sonucta her alanda ileride olan bi topluluktan bahsediyoruz ve adamların kulturu yasam tarzı mutlaka diger ulkelere bulasır zamanında osmanlı araplardan divan siirini filan ornek alırkende aynı sey vardı o zamanki insanlarda arap ozentisiydi o zaman
ozenti kelimesi kendisini digerlerinden ustun goren insanlara mahsus bece
tabi sırf ben rapciyim diye dolanıp ortalarda icten ice arabesk dinleyenler ! var ve genelde bu tur adamlar ben hosuma giden her turlu muzigi dinlerim :S diyolar! ama bunun nedeni yine bizlerin arabesk ve diger igenc muzik dallarını dinleyen arkadasları hor goren bakıslarımızdan-sozlerimizden kaynaklanmaktadır o yuzden adamlara ozenti demeye hakkımız yok!
ha bu arada o tur arkadaslar genelde papi culyo don dale filan dinliyo sinir ediyolar beni:))
-
hakıkaten ha bır ara vardı herkes dale don dale falan bööööööö
-
Topici başlığı bir kere sapmış.Amerikan özentisi dediğin sadece rap mi dinler sanıyorsun.Tabi ortalıkta hiç metallca,nirvana,evanescnece vs. özentisi yok ya da onları dinleyen iskandinav özentisi.Benim özenti dediğim adam dinlediği müzikle kendini birşey sanıp diğer türleri dinleyenlere boq atan kişidir.Bu rap dinleyen içinde metal dinleyen içinde geçerldiri.Her türünde özentisini bulursun...
-
katılıyorum ...aslında her converse giyen de özenti değildir benim özenti kavramımda bilmeden dinleyenler var yani nasıl desem ayyyy manga metal kralı gibisinden manga dinleyenler özenti değildir yani mangayı bu kadar büyütenler saygısızlık edenler özentidr..(manga sadece bir örnekti)
ve de ben de pek sevmiyorum bu ülkeynin yaşam şartlarını ama gene de oğlum amrika cennet yaa diyip ingilizceyle türkçeyi grip bir biçimde karıştıranlar da özenti gözümde...ay pardon chok ağır oldu :P:P:P:P