Kapat
..yükleniyor..
Kapat
İşi müzik olanlar, işlerini GaRaJ'da tanıtıp, müzisyene ulaşıyorlar. GaRaJ rehberini inceleyin.

Zakkum ( Raindog ) - Zehr-i Zakkum Müzik Marketlerde

  • burnout • 26 Ocak 2007 00:00 • #625653
    bdisaster
    sana alakasız bir konuyla ilgili mesaj atmam gerekiyor. Ancak eş-dost listende olmadığından mesajım gitmiyor, beni eklersen veya mailini verebilirsen sevinirim
  • Leviathan • 26 Ocak 2007 00:00 • #625654
    eskiden mtvde ya da vh1da, böyle büyük grupların taklitlerini canlandıran, aynı kıyafetlerle aynı dekorlarla kliplerini çeken hem de komedi amaçlı bir program vardı. geçen gün kanalları geziyordum, böyle bir adam arkasından güller düşüyor falan, altta minör arpej giden bir klavye. aa dedim yahu musela dalga mı geçiyorlar epey eğlendim izlerken, en sonunda ise altta zakkum - çikolata sevgilim yazıyordu. dedim şahane komedi olmuş helal olsun adamlara, sözler falan da saçma sapan manasız. ciddi değillerse şahane ama. hoş ciddilerse de beni gene de eğlendirirler. tebrik ediyorum kendilerini.
  • kimyasal42 • 27 Ocak 2007 00:00 • #625655
    grup hakkında ikilemler şimdiden oluşmuş
  • repunk • 27 Ocak 2007 00:00 • #625656
    ben son zamanlarda muse'ı bek takip etmiyorum acıkcası ama bunca yıldır zakkumu bilirim, muse'a benzedigini burda ogrendim.
  • scripwriter • 27 Ocak 2007 00:00 • #625657
    Ahkam kesmenin "yorum yapmak"tan farkını idrak edebilmiş insanların yazacağı eleştiri,övgü veya nötr düşüncenin cümle dinamiği burada yazılan bir çok yorum!!!dan farklı olur diye düşünüyorum...
    Müzik kanallarında klibi dönen ve Placebo, Muse vs gibi grupları taklitle yerilen Zakkum grubunun sahne performansları, şarkı sözleri ve müzik alt yapılarındaki başarısı yadsınarak burada okuduklarımın çoğu maalesef ahkam kesmekten öteye gidememiş...Bu grubun sahne performanslarını izleyenlerin çoğu ortak görüşü taklitle suçlandıkları ve hepimizin çok severek dinlediği grup ve kişilerden çaldıkları coverların orijinalinden bile başarılı performanslar sergileyerek çok kendilerine has bir üslubu yakaladığıdır.
    Kimsenin beğenmek,sevmek zorunda olmadığı Zakkum grubunu seven biri olarak, son derece objektif bir dinleyici olarak, çok başarılı olduklarını söylemek istiyorum. Ankara ve İstanbul'da uzun süredir devam eden bar programlarında ki başarıları ve sahip oldukları kitle sanırım bu başarının ve pozitif enerjinin de en büyük kanıtı olsa gerek.
    Söz yazarı ve grubun bateristi olan Cem Senyücel'in, tecimsel şarkı sözü kaygısından uzak ve gerçekten başarılı ve farklı cümle kurgularının Yusuf Demirkol ve Eren Parlakgümüş tarafından aynı başarı ve uyumla müziğe yansıması bence bir çok solo ve grup nezdinde gerçekleşen bir durum değil...
    Hele ki bu sözleri İsmail YK vs gibi tamamen şarkı sözü olmaktan bile uzak gereksiz fısıldamaları besteleyen sanatçı bozmalarıyla bir tutulması bilmem nasıl bir gaflet örneğidir...Sapla samanı ayırmak gerek diye düşünüyorum...Ya da gözleri yetmiyorsa kulakları dört açmak...
    Sahnede şarkı söylemekten öte, sahnedeki duruşlarını görsel bir şova dönüştüren ve dinleyicisine-izleyicisine de bu saygıyla yaklaşan, sahne üzerinde ki kıyafet ve makyajlarına özen gösteren ve bunu bir "şov" olarak kabul ettirebilen bir ikinci grup tanıyorsanız şu an lütfen bana da yazın...
    Ahkam kesmeden yorum yapabilmek için, gurubu tam anlamıyla dinlemiş,izlemiş ve bir tek klibine bakarak genelini de aynı negatiflikle görmemek ve yazmamak zor olmasa gerek...
    İlk kliplerini çok başarılı bulmadım, çok daha iyisi çekilebilirdi...
    Ama albümleriyle çok daha geniş bir kitle yakalayıp beğenileceklerine ve bu anlamdaki farklılıklarının gerçek dinleyiciler tarafından anlaşılacağına eminim...
    Yolları açık olsun...
  • lyla1 • 27 Ocak 2007 00:00 • #625658
    ben de glam rock yapıcam ama imajım kahtalı mıçı gibi olucak..! placebo'ya benzeyince kötü oluyomuş. özgün müzik olmuyomuş. herkes özgün yaptığı için zakkum kötü bi grup oldu, ne de olsa tarz yapmaya çalışıyor. ne gerek var halbuki, haybeye çal, iki tane gitar tınısı, arkadan bateri, ortalara da solo falan.. al sana rock müzik.. murat göğebakan gibi kekilli gibi olalım ki özgün olsun değil mi!? bu değil..

    travesti kulüplerinde başlamış bir müzik tarzını bu ülkeye getirmeye kalktığın zaman linç edilmediğine dua edeceksin. boynundaki peluş 99'dan beri varmış yokmuş kime ne! piyasaya çıkmadıkça, tv'de görmedikçe, aklına gelmedikçe müzik dinlemeyen, grup keşfetmeyen adamlar haklı tabi, haberi yok ki! mett peluş takmış, brian makyaj yapmış. niye yapmış peki? sebebi yok dimi? yok tabi yok.. müzik tarzıyla hiiiç alakası yok..

    marc bolan kovalasın sizi e mi! david bowie neden placeboya arka çıkmış, neden pek severler birbirlerini, yusuf albümde neden "bowie'me teşekkür ederim" demiş sizce? gerçi albümü alan adam içinde fesatlık tohumu barınmıyorsa ağzını bile açmaz, albüm yok sizde, boşa laf oldu bu sonuncu.. neyse, neden bu tesadüfler acaba? önce biraz müzik dinleyip bir şeyler öğrenin sonra da düşünün bakalım..

    placebo özentisiymiş peh! çok da özenilicek grup ya..?! (placebonun benden daha büyük hayranına az rastladım ama şu bi gerçek ki o kadar da değil. özenilecek daha ne gruplar var be..)
  • -bllack- • 27 Ocak 2007 00:00 • #625659
    bu ne be ilk kez duyu yom ve son olcak eminim
  • ibanetze • 28 Ocak 2007 00:00 • #625660
    Hele ki bu sözleri İsmail YK vs gibi tamamen şarkı sözü olmaktan bile uzak gereksiz fısıldamaları besteleyen sanatçı bozmalarıyla bir tutulması bilmem nasıl bir gaflet örneğidir...Sapla samanı ayırmak gerek diye düşünüyorum...Ya da gözleri yetmiyorsa kulakları dört açmak...


    Bana bu grubun şarkı sözleriyle İsmail YK'nınkiler arasındaki anlam yoğunluğu farkını anlatabilir misin?

    Emin ol az çok müzik dinleyicisi olan herkes bu grup hakkında da sanatçı bozması sıfatını sıkça kullanıyo. Kaldı ki İsmail YK sanatçı bozması bile sayılmaz, sanatçılık çok farklı bi kavram, İsmail YK "bozması" ekli sanatçı sıfatını bile kabul etmiyo bence.

    Grubun şarkı sözleriyle İsmail YK'nın şarkı sözlerini tek karşılaştıran kişi olan benim ve şunu demişim:
    tabi ki grubu İsmail YK'yla da kıyaslamamak gerek ama yine de grubun sözleri kendisinin yazması bi ölçüt değil, hele ki tartıştığımız şey sözlerden farklıyken.
    Bunu okuduktan sonra yazdığın cümleyi okuyunca asıl gaflet örneği kimmiş diye sorgulayasım geldi birden :P

    Öpüyorum anacıklarım, okumadan cevap yazmak kötüdür... Okuyalım, anlayalım, öyle cevap yazalım. ;)
  • haki72 • 28 Ocak 2007 00:00 • #625661
    rock ve metalin sert duruşunu niye son zamanlarda bitirmeye çalışıyorlar anlamıyorum.doğasında yok böyle birşey!
  • scripwriter • 28 Ocak 2007 00:00 • #625662
    Bana bu grubun şarkı sözleriyle İsmail YK'nınkiler arasındaki anlam yoğunluğu farkını anlatabilir misin?
    Anlam farkını eğer sen anlayamadıysan bu saatten sonra nafile çabadır benimkisi...
    Emin ol az çok müzik dinleyicisi olan herkes bu grup hakkında da sanatçı bozması sıfatını sıkça kullanıyo. Kaldı ki İsmail YK sanatçı bozması bile sayılmaz, sanatçılık çok farklı bi kavram, İsmail YK "bozması" ekli sanatçı sıfatını bile kabul etmiyo bence.
    Etrafında ya da sağda solda okunan bazı eleştirileri baz alıp bunu "herkes" ifadesiyle genele vurmak nasıl bir mantığın eseridir??? Beğenenler kadar beğenmeyenler de olacaktır doğal olarak ama erdem olan övgü gibi eleştiriyi de adabında yapabilmektir. İsmail YK'nın sanatçı kişiliğine gelince, yaratının gerçekleştiği her alanda yaratının sahibi "sanatçı" sıfatını alır ama "sanatçı" kişiliğinin boyutu tartışılır o ayrı. Sizin için ne ifade ettiği beni çok ilgilendiren bir durum değil,kendi görüşümü yazdım ki o da beni bağlar.
    Ama tavsiyem öncelikle kendi adınıza cümle kurmanız...O "herkes" de düşüncelerini dile getirirse bir gün söyleminiz ancak doğrulanır. Ama bu şekliyle harici gazel okumşsunuz.

    tabi ki grubu İsmail YK'yla da kıyaslamamak gerek ama yine de grubun sözleri kendisinin yazması bi ölçüt değil, hele ki tartıştığımız şey sözlerden farklıyken.
    Bunu okuduktan sonra yazdığın cümleyi okuyunca asıl gaflet örneği kimmiş diye sorgulayasım geldi birden :P
    Öpüyorum anacıklarım, okumadan cevap yazmak kötüdür... Okuyalım, anlayalım, öyle cevap yazalım. ;)

    Bir grubun ya da solistin şarkı sözlerini kendi yazması veya beste yapabilmesi bir ölçüt değilse o zaman bütün bestekar ve söz yazarı kavramlarını alaşağı edelim, nasıl olsa önemsiz diye... Bu tam bir abesle iştigal durumu...Yani mantık çerçevesinde düşünen bir insan nasıl böyle bir cümle kurar,hayret!!!
    Ayrıca şarkı sözü karşılaştırması yapıp tartışma bu değil demek!!! Benim artık bu noktadan sonra yorumsuz bırakmak isteyeceğim bir konudur :)
    Evet, çok doğru, okuyalım ama en önemlis 3 düşünüp bir lakırdı edelim :)