-
Birbirimize cevaplarımızı özel mesaj kutularını kullanarak verelim ve lütfen artık Zakkum grubunun muzikalitesinden bashetmeye calısalım..Yaptıklarından,yapacaklarından ya da yapması gerekenlerinden..!
dip not: Sayın garaj okurları ,bir ekip olarak gelmek-savunmak gibi bir şey sozkonusu degildir.Google kullanılarak Zakkum haberleri her yerde bulunabilir ve bu grubunda Ankara ve İstanbul başta olmak üzere bircok sehrinde eski dinleyici kitlesi vardır.Bu tür hüsnü kuruntularınızdan lütfen vazgecin.
-
hosgelmiş zakkum yenisini bekleriz...
-
Öyle bir düşünce yapısına sahip değiliz zaten en azından ben kendi adıma değilim ama çok özür dilerim, karşımda cümlelerimi bu kadar dar kalıplarla algılayacak bir insan olduğunu tahmin edemedim, benim hatamdır...
Kalkıp burda tereciye tere satmayın, başka da bir şey demiyorum bu sığ yoruma...
Tereciye tere satmanın anlamını da incelerdim uzun uzun, malum benim de tereciliğim filoloji ama şu an çok işim var, kısaca şunu söylemek istiyorum; karşındaki kişi, cümleni kendi bakış açısı çerçevesinde değerlendirir, ucu açık cümleler yazmayarak karşındakinin yanlış düşünmesini önceden engellemiş olursun.
-
Grup hakkında eleştiri yapmayacağım emek verilmiş birşeyler yapılmaya çalışılmış iyi veya kötü tebrik edilmesi gerekir!
Adamların tiplerine de laf edemem Allah öyle yaratmış!
Ama Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar Var;
1) Tartışmalı Bir Çıkış Her Zaman Prodüktör ve Grubun İşine Yarar! Yani; Arkadaşlar bunu yapmaya çalışmış, başarmışlardır! Neden? Tipler Belli malum gruplara benziyor. Şarkı "Çikolataaa"...vb.. Zaten Adamların Yapmaya Çalıştığı Bu! Daha önemli bi konuyu atlıyorsunuz bunu tartışırken!
2)Bu adamlar 1000'e yakın sahne performansı yapmışlar! Bence Onlar da bilirlerdi daha sağlam birşeyler yapmayı;) Ama piyasa ve para olayı işi açar !
3)Ama para için veya onun için bunun için Klibinde Pembe Tüyle Kıç Savurmak ve Kendini Çikolata Banyosuna Sokmak Rock Severler Tarafından Affedilemez! Hatta Rock'ın adını kirletir!
4)Ve şimdi çıkıp glam rock, gothic...vs.. gibi salak yakıştırmalar yaparsanız, zaten ülkemizde yeterince koğuşlanmış olan KIRO kesim Rock yapan bütün gruplara ve gençlere Eşcinsel, Bisexual gözüyle bakıcak ve eğer sırf bu grup örnek gösterilerek bile bir kişiden laf yersem ben veya bir arkadaşım o zaman bunun hesabını o Kırolar mı vericek? Yoksa Klipte Kıvırtan Pembe Tüylü Abi Mi? Yoksa Bu yapılan olaya ROCK diyen Siz Cahiller mi?
Kişilik Eleştirmeyi Bırakın Biraz da Genelleme Olarak Bi Eleştiri Yapın! Müzik Zaten Belli Türkiye'de denenen bi tarzda başarılı olmuşlar, fakat bunun sonucu ne olacak diye bi bakın? Ondan Sonra "ROCKERIM BEN!", "YEAAH" diye ortalarda gezinin!
-
-
Zakkum, "Zehr-i Zakkum" albümünün İstanbul tanıtım konseri:
Tarih: 24 Şubat 2007/ Cumartesi
Mekan: Studio-Live (Sakızağacı Cad. Büyük Bayram Sok. No:1, Kat: 2-3, Beyoğlu/İstanbul, Tel: 0212 244 77 12)
Giriş: 20 YTL
Kapı açılış saati: 22:00
-
Albümümüz Bulletproof Cupid'le açılıyo, daha sonra sırasıyla first of the gang'le devam eden bu güzide albümümüz, Placebo, Him, Suede gibi pek hoş parçalarla devam ediyor. İlginç bir cover albümü olmuş, bu tip diskografi albümleri daha çok olmalı, destek veriyorum... Ayrıca unison yapmak için David Bowie'yi bulamayınca Teoman'a sarılmak pek akıl karı değil arkadaşlar, bence Kuşum Aydın daha yakışık alırmış. Parçanın hissini vermesi açısından, yoksa kötü bi niyetim yok... Bi de bütün kurşunları tek parçada harcamak hiç hoş değil, musevari fikirleri de morrissey ve placebo fikirlerinin buunduğu aynı parçaya koymayıp albümdeki diğer bir parçaya koysalar daha iyi olurmuş... olurmuş... olurmuş...
-
album demisken biraz da sarkılardan bahsedelim bari. albumu alıp ta "ilk klibi en kotu sarkıya cekmisler" demeyen var mı acaba! ben en cok kapat perdelerini'yi begendim. ilk baslarda dikkat nasıl farketmemisim diye dusunuyorum. cok guzel bir sarkıymış. hipokondriyak ta guzel ama bu kadar kasvetli bi sarkı hic bana gore degil. albumu yeni alanlara veya alacaklara tavsiyem
kapat perdelerini ve hipokondriyak dan baslayın. ;)
-
Yeni cıkan bir grubun piyasadan silinmesini istemek cok dogru bir yaklasım değil.Eleştriler yapıcı olmalı kanaatimce. Aslında cok umrumda olan bir mevzu değil ama bi grubun piyasadan silinmesini , yok olmasını istemek ne kadar yanlışsa MÜZİK HAKKINDA TEORİK VE PRATİK BİR BİLGİYE SAHİP OLMADAN sadece imajları icin bir grubu övmek de o kadar yanlıstır. Kendi capımda bir kac elestrim olacak o mükemmel denilen sahne performanslarına...
1.DAVULCU ACİLEN DAVUL EGİTİMİ ALMALI. ilk başta göze carpan timing konusunda bir facia olması.sarkılarda metronomu o kadar yükseltip alcaltıyorki bir noktadan sonra cekilmez oluyor.metronomdaki sıkıntısını teknik eksikliğine baglamaktayım cünkü gercektende hic oturmamış bir tekniği var. ayrıca şarkıların cogunda belki hepsinde :) (eski bar programlarındaki coverlar dahil) aynı kompoziyonla calmakta bu da yaratacılığının cok eksik oldugunu göstermektedir.
2.SOLİST ŞAN EGİTİMİ ALMALI. solist inanılmaz derecede detone olmakta. yanlış tonlardan şarkıları söylemekte.
gitar konusunda pek bir bilgim olmadığı icin yorum yapamicam diger elemanlar hakkında.
Türkiyede bir grup albüm cıkartıyorsa bu tarz önemli eksikliklerin olmaması gerektiği düşüncesindeyim. Yok şunlara benziyormuş yok klibi kötüymüş veya sahnedeki imajları iyiymiş falan filan bunlar müzikaliteyi yansıtan şeyler değil öncelikle enstrüman ve ses hakimiyetlerini göstermeliler. Umarım bu eksikliklerini kapatırlar da Türkiye'nin renkli bir grubu haline gelirler bizde severek dinleriz.Cünkü müzik şov değildir.Müzik müziktir...
-
albümün sözleri çok edebi. kelimeler, tamamen dehasal bir kıvrak zekanın ürünü olan eşsiz betimlemelerle bir araya getirilmiş. bundan 80 sene evvel orhan veli bir şiirinde "nasır" kelimesini kullandı diye yer yerinden oynamış, edebiyat kesimi ikiye bölünmüştü. zakkum grubu daha cesur işlere kalkışarak "ah çikolata", "ahtapot" gibi kelimelerin yanında "kravatımı ütüle" gibi derin manalar içeren deyimleri albümünde bir araya getirmiş. dinlediğimde beni çok uzaklara götürdü, yer yer okyanuslara, yer yer bakkala.
bence bu grubun hakkını veremiyoruz, gidelim albümlerini çifter çifter alalım müzik marketlerden. sadece seyyal taner için alırım ben.