Kapat
..yükleniyor..
Kapat
İşi müzik olanlar, işlerini GaRaJ'da tanıtıp, müzisyene ulaşıyorlar. GaRaJ rehberini inceleyin.

İşte Dejenere Türkçe'nin Doruk Noktası

Bu konu şu haber ile ilgilidir: İşte Dejenere Türkçe'nin Doruk Noktası
  • HayalPerest • 14 Nisan 2005 00:00 • #603345
    bence isteyen istediği gibi yazsın. çünkü garajın kitlesinin yaş ortalaması güzel Türkçe kullanmanın önemini kavrayacak seviyede değil. bak eleman ne demiş "ne o öyle ezik ezik". yaş 15. bekçim kendini harab etmesin yazıktır...
  • MG • 14 Nisan 2005 00:00 • #603346
    Bazı şeyler bizi bunları yapmaya itti ve biz de yapıyoruz.


    Zaten bu benim görüşüm değil, bu tip meselelerde her zaman yapılan savunma şekli olduğu için yazdım. Yıllar sürecek kısmı ise benim görüşüm; çünkü bu düzeltme her ne kadar hemen olabilecekse de, topluma yayılması o kadar kolay olmayacak diye düşünüyorum. Tam tersine, giderek daha da artacakmış gibi gözüküyor.
  • GaRaJ Bekçisi • 14 Nisan 2005 00:00 • #603347
    Yabancı kelimeler konusu elbette önemli ama bu bizim içine girebileceğimizden çok daha büyük bir sorun ve sadece internet kaynaklı değil.

    Ama dejenere türkçe Internet ve SMS kaynaklı bir sorundur. Biz kimsenin özel mesajlarına karışmıyoruz. Özen göstermeden yazmış oldukları mesajlarla ilgilenmiyoruz. Ama bu sitenin kalıcı içeriğine bir şey ekleniyorsa buna özen gösterilmesi gerekiyor.

    Bu bir ceza değil izin verilmeyen bir durum sadece. Dejenere Türkçe ya da senin öz türkçesiyle ifade ettiğin gibi Yoz Türkçe'nin burada var olamayacağından bahsediyorum yani...

    (Not: Kusurları örtmekte gece gibi olmamı tavsiye ederek ne demek istediğini anlayamadım...)

    Son olarak GRJ da evet grafik bir unsurdur. GaRaJ da öyle. bir şey anlatmaya çalışmaz. Algıya yönlenir. dilin bir parçası değildir.

    GaRaJanda
    GaRamp
    GaRmes

    grafik unsurlarının çatısını oluşturur... Bunların dille hiç bir ilgisi yok. GNCTRKCLL'nin ve CMYLMZ'ın olmadığı gibi.
  • Nem • 14 Nisan 2005 00:00 • #603348
    çünkü bu düzeltme her ne kadar hemen olabilecekse de, topluma yayılması o kadar kolay olmayacak diye düşünüyorum. Tam tersine, giderek daha da artacakmış gibi gözüküyor

    İşte bu noktada içerik sitelerinin çabaları işe yarayabilir. Bu konuya önem veren siteler, içeriklerinde bozuk dile yer vermeme kararı alırlarsa düzelme süreci hızlanacaktır.

    Bu arada düzgün yazmayı "hanımevladı gibi yazmak" olarak nitelendiren kişiler de görmüş olduk biraz önce. Olay gittikçe ilginçleşiyor :)
  • MG • 14 Nisan 2005 00:00 • #603349
    grafik unsurlarının çatısını oluşturur... Bunların dille hiç bir ilgisi yok. GNCTRKCLL'nin ve CMYLMZ'ın olmadığı gibi.


    Garajda yapılmasını istemediğin şeyi gayet iyi anlıyorum Bekçi Babacığım, ama bu grafik unsurlar da Türkçe değil mi? Nasıl olur da dille bir alakası olmaz? Türk Dil Kurumu'nun getirdiği böyle bir kıyas, böyle bir kural mı var da biz bilmiyoruz? Bunu neye dayanarak söylüyorsun?
  • fatoşigma • 14 Nisan 2005 00:00 • #603350
    işte, GaRaJ ı tercih etmemin baş sebebi bu!

    Düzgün Türkçe ...

    Bir ülkenin dili, ülkeyi oluşturan etmenlerin başında gelir. Dilimize sahip çıkalım!
  • She • 14 Nisan 2005 00:00 • #603351
    bişeyi merak ettim!!
    acaba bu yazılanları okuyup
    -Aaaa!! ben artık çok daha güzel konuşmalı ve yazmalıyım
    diyen bi insan var mıdır?
    bence yoktur

    daha önce yazdıklarıma ilave ediyorum
    yazışmaların en kısası ve en anlaşılır olanı önemli

    ama bekçi amca açısından bakarsam olaya
    yani "empati" kurarsam
    -"burası benim mekanım ben nedersem o olur, sende misafirsin"
    misafir umduğunu değil yazılması gerektiği gib yazar"
    aslında olay bundan ibaret

    zaten en kötü sonuçlar baskı yüzünden çıkar

    bir konuşmada bi edebiyatçı şöyle demişti daha geçen gün seyrettim

    -" TRT zamanında herkes güzel konuşmaya önem veriyordu
    ama ilk özel radyolar açıldığında dj'lerin konuşmasından
    TRT'nin öğretici bi özelliğinin olmadığını gördük"

    ne kadar anlamlı
  • rock • 14 Nisan 2005 00:00 • #603352
    bu olay hep sms lerden türedi zaten.160 karaktere sığdıracağız diye oldu herşey.sonrada klavyeyi hızlı kullanamayan zihniyet aklı sıra tasarrufa yöneldi.sonrasında boktan olay herşeyi moda haline getirmekte usta olan biz Türkler bunu da moda yaptık.
    Ben chat yaptığım insanlara bile koyuyorum bu yasağı.Sesli yutacaksan benimle yazışma kasamam grşme yazdığında "görüşme mi? yoksa girişme mi?" diye.

    Bekçiyi destekliyor ve sitemizde düzgün kurulmuş eksiksiz cümleler istiyoruz.

    Sürç-i lisan ettiysek affola
  • Hetfield • 14 Nisan 2005 00:00 • #603353
    sayın bekçim,arkandayız....
  • Smarty • 14 Nisan 2005 00:00 • #603354
    ama bekçi amca açısından bakarsam olaya
    yani "empati" kurarsam
    -"burası benim mekanım ben nedersem o olur, sende misafirsin"
    misafir umduğunu değil yazılması gerektiği gib yazar"
    aslında olay bundan ibaret


    Değil... Buna gerçekten inanıyor musun? Üzüldüm... Halbuki burada bahsedilen olay çok farklı bir boyutta. Bir Türk gencinden kendi dilini yani Türkçe' yi koruması isteniyor. Yoksa kimsenin kendini kanıtlama çabası değil. Bu siteyi yapanlar kompleksli insanlarda değiller. Tek istenilen içerik olarak Türkçe' nin düzgün kullanımı, "söz geçiririm burası benim mekanım" gibi bir polemik içerisinde değil insanlar.