-
"Bilinçsiz yapılmış ihanet"
güzel laf
lütfen küçük yaştaki çocuklarınızı monitörden uzak tutun
Dejenere olabilirler
-
eğer türkçeyi düzgün kullanmak gibi bi amacınız varsa bekçi amca;o zaman dilimize yabancı sözcükler kullanmaktan özellikle siz kaçınmalısınız.bu da bir dejenerasyondur;dile yabancı sözcükler sokmak..
-
Bekçi haklı kardeşim. Bu kadar lakaytlık olur mu? Dilin bu senin ya. Kendini ifade aracın. Bu nasıl Türkçe böyle evlere şenlik! Harfleri bile doğru dürüst yazamayanlar bu konuda ne konuşacak.
Biraz özen gösterin. En azından ingilizceye gösterdiğiniz kadar!!!
-
'' Chat dili chatte kullanılır, mesajlaşmada kullanılır. Kalıcı içerikte kullanılmaz.''
kullanilmaz? tabu..
''dinsizler ve allahsizlar'' diye bi koloni kurmak isteyen birine de tabu koymustun bekcimiz.
'allaha inanan metalciler kolonisi'ne tabu yok ama..
bu biraz isine geldigi gibi algilama potansiyelin oldugunu gostermez mi?dejenere turkce de hassas oldugun bi konu sanirim.resmi olmayan her alanda isteyen istedigi sekilde ifade etse kendini pek guzel olur.ama sanal dedigimiz 'gercek olmayan' bi alemde tabuya yer vermek de komik..
*bu konuyu saptirmalim lutfen.sadece ''kasmayalim iste'' demek istiyorum.
-
arkadaşlar
"dilimize gözümüz gibi bakmalıyız"
-
Aslında türkçenin dejenere olmasında teknolojinin katkısı büyük...İnternet konuşmalarında daha hızlı olmak,cep telefonlarında mesajlaşırken az yere çok yazmak için türkçe bu şekil kısaltmalara ve ilginç simgelere mağruz kaldı...Bu tür bir türkçe maalesef not tutan öğrencilerin defterlerine de yansıdı...Mektup devrinin kapandığı şu günlerde insanlar okunaklı yazı yazma yeteneğini bile nerdeyse kaybetti,sadece türkçesini değil...
-
Bekçi Babamız, bence site kurallarını tartışmaya açman yanlış olmuş. Yayınlamam diyorsan yayınlamazsın olur biter. Birşeyleri değiştirmek istiyorsan, bunu baskı kurarak yapamazsın. TRT gerçeğine döner iş (She'ye katılıyorum bu noktada). Yarın öbürgün başka bir GaRaJ açılır, herkes oraya gider, sen de özgün içeriğinle başbaşa kalırsın. Bence daha serbest bir ortam olmalı, kuralların olmalı, ama tartışma ortamı olmamalı. Çünkü tartışmak senin imajına (senden kastım GaRaJ) zarar veriyor. Bırak isteyen istediğini yapsın. Herkes kendi yazdığından sorumlu olmalı, bütün sorumluluğu sen alamazsın, buna hakkın yok, gücün de yetmez. Yorulursun.
-
Cyn:
Kuralları tabu olarak adlandırmak senin bileceğin bir şey. Buna karışamam.
İnsanların inançlarını küçük düşürme amaçlı şeylere de izin veremem.
Herkes her istediği yerde kendini istedigi gibi ifade etsin. Ama GaRaJ'da bu ifadeler yayın şansı bulamayacaklar.
Eğer konuyla ilgili yazmak istediklerin varsa sorun değil ama GaRaJ Bekçisi'nin kişiliğiyle ilgili sorunlarını özel olarak mesaj atabilirsin buraya yazdığın kişisel sataşmaları diğer tüm bu tip yorumlara yaptığım gibi sileceğim. Benim işime geldiği gibi algılama potansiyelim buna bir örnek...
-
MG:
Tartışmaya açtığım bir konu yok zaten. Şu ana kadar Dejenere Türkçe'yle ilgili bir çok şey konuştuk, forumlarda, mesajlarda, yorumlarda... Ben her zaman sitenin konuya bakışını tutarlılıkla gösterdim.
Bugün eklenmiş yukarıdaki haberi de görünce ne kadar haklı olduğumu bir kez daha anladım ve sizlerle bunu paylaşmak istedim. Yoksa herhangi bir tartışma amacı yok işin içinde.
-
Arkadaşlar size nasıl konuşmanız ve yazışmanız gerektiği hakkında örnek olsun diye yazıyorum
Bundan sonra böyle olacak LÜTFEN
N'ideyim bilmem elinden senin, bilmem n'ideyim
Senin elinden feryâd edeyim gönül dilinden
Acındırmaz bilmem neden gönüldeki ızdırabım
Vefâsız seni sevmeden aşk hastasıyım harabım
Sensizliğim azap bana, gözyaşlarım şarap bana
Hayatım ızdırap bana, yanıp sönen bir serabım
Bakmıyor çeşm-i siyâh feryâde,
Yetiş ey gamze yetiş imdâde.
Gelmiyor hançer-i ebrû dâde,
Gel ne korkarsın ecel sîmâ-yı zerdimden benim,
Kurtar Allah aşkına dünyâyı derdimden benim.
Yetiş ey gamze yetiş imdâde.
Cânâ rakîbi handân edersin
Ben bi-nevâyı giryân edersin
Bi-gânelerle ünsiyyet etme
Bana cihânı zindân edersin
Nideyim sahn-ı çemen seyrini cânânım yok
Bir yanımca salınır serv-i hırâmânım yok