Kapat
..yükleniyor..
Kapat
İşi müzik olanlar, işlerini GaRaJ'da tanıtıp, müzisyene ulaşıyorlar. GaRaJ rehberini inceleyin.

İşte Dejenere Türkçe'nin Doruk Noktası

Bu konu şu haber ile ilgilidir: İşte Dejenere Türkçe'nin Doruk Noktası
  • kontürpiye • 14 Nisan 2005 00:00 • #603355
    acaba garajın türkçe danışmanı varmı,hepimiz bekçinin dil bilgisine kaldık(ben şahsen buna güvenmiyorum),kayıtlı bilgiymişte bilmem neymiş,yani 3-5 yıl sonra bu siteler kalacakmı çok merak ediyorum,garajı bu kadar büyütmeyin,sonuçta bir internet sitesi,yaptırım gücü çok sınırlı ticari bir şebeke
    Ve birçok iyi yanı olduğunu düşünmeme rağmen türkçeye hizmet edecek son site
  • pissicik • 14 Nisan 2005 00:00 • #603356
    Açın Türkiye'nin önünü dejenere gençlik geliyor!!
    Kınayamadım bile.
  • MG • 14 Nisan 2005 00:00 • #603357
    Birkaç yıl önce, Türkiye'de SMS hizmeti başladığı zaman, hepimiz nasıl mesaj yazacağımızı şaşırmıştık. Fiyatlar çok yüksekti, 1 mesajla gönderebileceğiniz kelime sayısı çok kısıtlıydı. İşte herşey böyle başladı. Mesaj sığmayınca orasını burasını kırpmaya başladık ve tek mesajda isteklerimizi anlatmaya çalıştık. Hatta öyle oldu ki, bu bir kabiliyet meselesi gibi algılandı: "Adama bak bu kadar kısa bir mesajda neler anlatmış!"... Daha sonra internet kullanımı yaygınlaştı ve o zaman ihtiyaçtan doğan bu kısa yazım şekli internette "moda" oluverdi. Bugün, herkes bu şekilde yazışabiliyor, hemen herkes bu yazımı anlayabiliyor. Bunun bir sorun olduğu, olacağı o zaman da belliydi, hakkında çok şey yazıldı ve bugün de Garaj'ın gündemine geldi.

    Daha geriye gittiğimizde farklı bir sebep gören var mı?
  • isa_bet • 14 Nisan 2005 00:00 • #603359
    bu şekilde olması tabi ki yanlış ama TRT spikerleri gibi de konuşulmaz bence dejenere olayı biraz daha yumuşatılmalı.. mesela "w" ile başlayan "valla" yazılamıyor ama "v" ile yazmak ordaki tonlamayı vermiyor.. garaj bekçisi türkçe hocalığı yapana kadar sitenin başka sorunlarıyla uğraşsın..
  • GaRaJ Bekçisi • 14 Nisan 2005 00:00 • #603360
    MG:
    bunlar türkçe değil. GRJ diye bir kelime yok Türkçe'de hatta daha da ileri giderek GaRaJ diye bir kelime de yok. Çünkü bunlar kelime değil. Bunlar öğe...

    STFA diye bir kelime de yok, ENKA diye bir kelime de yok, PETKİM diye bir kelime de yok, TRT diye bir kelime de yok, TBMM diye bir kelime de yok. Bunların gir kısmı başharfler bazıları değil. Baş harflerinden türetilmiş olanlarda da zaten hangi kelimeden türetilmiş olması önemli değil. Önemli olan insanların algısında nereye hitap ettiği neyi çağrıştırdığı. O yüzden Türk Dil Kurumunun konuyla bir ilgisi yok...

    Ama yukarıdaki örnekte taklit edilmeye çalışımış bazı kelimeler var.
    Bu kelimeleri yazmak gerekirse:

    16 Nisanda herkese bol eğlenceler dedekokuta laf söyleyenlerin hepsi cumartesi görecek aydın çok geçmiş olsun herşeye rağmen bizi çok iyi temsil edeceğine inanıyorum


    Bu kelimeler Türkçe'de var ve onların kullanılması hepimizin kültürünün korunması için çok önemli. GRJ da bu önemi hatırlatmaya çalışıyor.

    Çok mu zor böyle yazmak. İkisi arasında 30 harften fazla yok ama çok önemli şeyler kaybediyoruz.

    She:
    Yazışmalardan bahsetmiyorum internette Türkçe yazılmış kalıcı içerikten bahsediyorum. Yazışma kalıcı değildir. Aynen dediğin gibi kısa ve anlaşılabilir olması makbuldür. Ama kalıcı olanlar başka bir sınıfta değerlendirilmelidir, ya da senin göndermende büründüğüm ego ile ifade ederim ki GRJ'da öyle olacaktır :)

    Bunları okuyup ta ben doğru bir dille yazmalıyım demeyen insanlar en azından anlamışlardır ki bunlara dikkat etmeden yazdıkları şeyler GRJ'ın içeriğinde yer bulamayacaklardır.
  • MG • 14 Nisan 2005 00:00 • #603361
    Ama Bekçi Babamız, sen böyle dersen, Garajdakiler de öyle yazarlar işte... Çok yüzeysel bakıyorsun olaya, dipleri temizlemezsen, yüzeydeki çöplerden kurtulamazsın...
  • GaRaJ Bekçisi • 14 Nisan 2005 00:00 • #603362
    Bu tip konuların hepsi üzerinde uzun uzun düşünülmüş, amaçları nedenleri belirlenmiş şeylerdir. GRJ'ımız tertemizdir :) kıyı köşe bütün dipleri filan temizletiyoruz her akşam ...

    Son olarak biraz aşağıdaki mesajına cevaben, Dejenere Türkçe GRJ'ın gündemine bugün girmedi. Uzun süredir gündemde ve bu iddianın arkasında durabilmek için, ilanlarda, haberlerde, yorumlarda harcadığımız zamana inanmak istemezsiniz.

    Dejenere Türkçe Tespit edicisinin yakalayamadığı mesajları silmek için oldukça zaman geçiriyoruz sitede...
  • azeysoydan • 14 Nisan 2005 00:00 • #603363
    ya kuzum ben hiçbirsey anlamadım ...
  • She • 14 Nisan 2005 00:00 • #603364
    Sesli harflerinde canı var ağlarlar sonra

    Benden 1 teklif Bekçi amcama

    1 günlük serbestlik ver "Dejenere Gençliğe'!! bakalım ne kadar
    gerçekçi konuşmalar yapıyorsun ya da biz yapıyoruz
    yani 1-2 kişinin abuk sabuk yazması nedeniyle
    kısa güzel ve görsel kelimelerimizi bitirmeyin,kötülemeyin

    O gün şöyle yaz
    -"Bugün küfür hariç her kelime serbest" de bakalım ne olacak
    sadece insanlar serbest olduğu için yazacak...2.gün kimse aynı oranda kullanmayacak buna eminim

    Serbestlik kendi kendine yamuklukları yok edecek...
    eğer çok aşırıya giderse sen yine temizliğini yaparsın..

    Ayrıca Birisi sizin eve gelse ve size
    -bak sen bunları yapacaksın bunları yapmayacaksın dese sin nedersiniz?
    dürüst olun

    Ben bekçi amcamın yerine geçip empatiyi kurarken böyle düşündüm

    ilgililere
  • Phish • 14 Nisan 2005 00:00 • #603365
    OHANESBURGER